Prøv suset
ved konkurrence-
gymnastik

Er du vild med gymnastik? Når du vælger TeamGym på efterskole får du ”hele pakken” – med alle de flotte bevægelser fra rytmisk gymnastik og alle de vilde spring fra springgymnastikken. Du kommer til at konkurrere i spring/rytme og får mulighed for at deltage i Efterskolernes DM i TeamGym.

Alt det bedste fra gymnastikkens verden

I TeamGym konkurreres der i spring på fiberbane, spring i minitrampolin og en rytmisk serie. Det betyder, at du får mulighed for at afprøve flere forskellige afgreninger inden for gymnastikkens verden.

Du kommer til at træne hæsblæsende spring og akrobatiske momenter, nørde bevægelsesmønstre og arbejde med trampolinspring. I TeamGym handler det om at få styr på teknikken, men også om at forfine alle bevægelser og spring, så de er veludførte.

Desuden arbejder vi målrettet med styrketræning for at styrke din grundform.

Bliv en del af et hold

Gymnastik er en særlig sportsgren. For her handler det ikke kun om at dygtiggøre sig selv – det handler også om at arbejde sammen som et hold og præsentere en serie, der harmonerer og ser godt ud på tværs af niveauer. Når du dyrker TeamGym bliver du en del af et hold, hvor alle hepper på hinanden og klapper, når nogen lander et svært spring.

Her vil du møde gymnaster på vidt forskellige niveauer og med meget forskellig erfaring fra gymnastikkens verden. Du vil kunne følge med i dine kammeraters udvikling og hjælpe med at gøre dem bedre med din feedback – ligesom de hjælper dig!

Tag en unik oplevelse med hjem

Du glemmer aldrig adrenalinsuset, du mærker, når du deltager i en TeamGym-konkurrence for første gang. Det er et højdepunkt – og uanset om du og dit hold vender hjem med medaljer eller ej, tager du en unik oplevelse med hjem.

Vi deltager altid i Efterskolernes DM i TeamGym og arrangerer desuden konkurrencer med andre efterskoler i løbet af året, så du og dit hold løbende får vist alt det, I kan.

Følg os på de sociale medier