Så hyggeligt bor vi

Noget af det særlige ved Ågård er, at vi bor i lejligheder. Lejlighederne skaber en tryg base for efterskolelivet og er et godt sted at starte fællesskabet. Du får en værelseskammerat og nogle lejlighedskammerater at dele hverdagen med. Året igennem er der dømt fælles tandbørstning, rengøring med højt humør, fri dans inden sengetid, hyggespisning i opholdsstuen, seriøse samtaler på værelset, gakkede grineflip og meget mere.

Lejligheden har sin helt egen kontaktlærer, der har et særligt øje for både den enkeltes og fællesskabets trivsel.

Fredag eftermiddag holder lærer og elever et lejlighedsmøde, som har fokus på den enkeltes udvikling og det at bo og leve i et forpligtende fællesskab.

Tre gange om året har du en trivselssamtale med din kontaktlærer, som naturligvis også altid er klar til en ekstra samtale, hvis du har brug for det.

Hver lejlighed har desuden til opgave i løbet af skoleåret at arrangere en aktiv weekend for de elever, der ønsker at blive. Og det er der heldigvis altid mange, der har lyst til!

Faciliteter

De fleste lejligheder består af fire tomandsværelser med tilhørende bade- og toiletfaciliteter samt opholdsstue med tekøkken. Vi har 7 drenge- og 9 pigelejligheder. Fordelt på disse er der 57 tomandsværelser og 5 firemandsværelser.

Følg os på de sociale medier